tisdag 9 december 2008

Utmattad

Idag var det lite klantigt av mig på jobbet. Skulle jobba totalt 9½ timme men tog min rast efter att ha jobbat 8 timmar. Lite dålig uppdelning, men ibland blir jag så inne på mina upgifter att jag glömmer bort det totalt. Annars tycker jag att det gick bra idag på trädgårdsavdelning. Ac:n för trädgård verkade riktigt nöjd med min insats och fick även lovord från min Ac så det känns kul när man verkligen får feedback.

Sen fick jag hem Batman begins idag...en film som jag längtad efter. Sedan imorgon släpps uppföjaren The Dark knight, men får nog lugna mig lite med den...det är snart jul =)

Förresten kollade jag på Psycho igår. Riktigt skön film men ett oväntat slut. Aftonbladet kör med en Hitchcock samling nu och jag tänkte ge mig fan på att lägga intresse i denna skräcken mästare.


FORTPLANTERINGEN

Med spade, hacka, kratta, lök
springer fadern ur sitt kök
Ut i trädgård springer han
lägger krattan där han kan
Gräver upp en prydlig grop
stor liksom ett plommonstop
Lägger däri löken sin
Gräver över och går in.

Text ur: Alster - En stunds texter av Claes Eriksson

1 kommentar:

Unknown sa...

Roligt med Claes Erikssons texter och roligt att det går så bra för dig på Bauhaus :)