måndag 8 december 2008

Ett klargörande

Jag har inget emot reklam,
i tidningar, tidskrifter, månadsmagasin,
på bio innan fimen,
på gatornas affischpelare, på torgens,
motorvägarnas, rondellernas,
på bussar, spårvagnar, taxibilar,
på fotbollsspelarnas tröjor, byxor, strumpor, skor,
på baksidan av biobiljetterna, teaterbiljetterna,
på andra biljetter,
runt fotbollsplanen, på läktarna,
på bärkassarna, i skidliften,
på ishockeyspelarnas hjälmar,
på ishockeyrinkens sarg,
under ishockeyrinkens is,
på flygplansstolarnas ryggstöd,
före och efter TV-program,
i radion,
i rulltrappor,
på tunnelbanestationer, järnvägsstationer,
spårvagnshållplatser, busshållplatser,
flygplatser, båtterminaler, bussterminaler,
på flygblad, lyktstolpar, telefonstolpar,
trottoarer, staket, murar, fasader, väggar, tak, skorstenar...

Jag har inte ens satt upp någon skylt
på min brevlåda och vädjat: Ingen reklam tack!
Nä, jag har faktiskt inget emot reklam.
Men måste den avbryta filmen jag tittar på?

Text ur: Alster - En stunds texter av Claes Eriksson

Inga kommentarer: