måndag 8 december 2008

Livet har börjat bli för underbart

Så som jag trivs på Bauhaus är svårt att beskriva...det har jag sagt tidigare. Varje dag går jag bara och hoppas på att få mer jobb och mer timmar för det är så kul. Idag ringde min avdelningschef och frågade om jag kunde jobba imorn och jag var inte sen att tacka ja. Ska vara på trädgårdscentret och hoppa in lite för en som slutat. En heltidare har åkt iväg på en resa så det är en plats tom, så andra inom bauhuas-kalmar hoppar in lite varierat för att bemanna platsen tills en ny har börjat. Fick även erbjudande om att jobba den 30:e och hade sen tidigare jobb 29:e och 31:a...inräknat med den 2:a-3:dje och 4:e januari är det 6 av 7 möjliga dagar på en vecka.


TÅGET

Det vore dumt att ta ett tåg
som bara går till Verdervåg
om man har tänkt sig till Skanör
och särskilt om man bor i Höör

Text ur: Alster - En stunds texter av Claes Eriksson

Inga kommentarer: