fredag 16 januari 2009

Strängar på min lyra och etikett-finger

Efter att ha varit inne på examens-cermonin och ätit mat på Peking gick jag till Rylanders för att kolla om en gitarrhängare som man sätter på väggen men den modellen jag ville ha kommer in om ett par veckor så då blir det att åka in igen.

Däremot köpte jag en ny uppsättning gittarsträngar som jag bytte när jag kom hem och det blev ett sååå annat ljud. Härlig klang.

Under eftermiddagen fick jag även 2 samtal från min ac som först frågade om jag kunde jobba i helgen, det sa jag JA till...sedan frågade han om jag kunde jobba idag från 16:45-20:15 så det är det jag har gjort under kvällen.

På bauhaus fick jag det roliga jobbet med att byta prisetiketter...tydligen har börsen ändrats drastiskt så det är ett par hundra etiketter som ska bytas ut, därav det nya ordet "etikett-finger" som innebär att man (läs, jag) får ont i mitt långfinger under nageln eftersom det är det fingret jag använder när jag tar bort gamla etiketter.

Fast jag ser det positiva i det hela...fick ännu mer jobb, den 21:e blir det ett 8 timmars pass. Riktigt bra...

Innan jag åkte hem hämtade jag Magda och åkte till pizzan och kom överens med min arbetsgivare att jag inte behöver jobba där mer utan att jag behöver en paus eftersom jag kommer få jobba så mycket på Bauhaus.

Inga kommentarer: