tisdag 6 januari 2009

2 jan 2009

Då var vi igång med bloggandet igen. Börjar på flyttdagen.
Kvällen innan hade jsag sagt till Magda att jag var orolig för att vi kanske inte kunde få ut nycklarna eller något liknande och under natten drömde jag att allt gick snett med flytten.

Morgonen börjar tidigt den 2:a jan då vi småplockar lite och förbereder så gott det går, jag monterar ner sängen och lite annat. Framåt 8 åker vi ner till Kalmarhem för att hämta nycklarna, men då kan dom inte se att vi betalat in hyran så vi får dem inte, utan att kunna bevisa att vi betalat...så vi åker i ilfart bort till mammas jobb för att ta ut ett kvitto från internetbanken, åker tillbaka och lyckas få ut nycklarna. Sen ut till Smedby för att lämna en nyckel till svärmor som skulle åka till lägenheten för att torka ut lite skåp och dyligt, samt låna bilen med dragkrok. In till bauhaus för att hämta ett extra släp men får skita i det för när vi kommer fram har "brandlarmet" gått och alla utrymmer lokalen.
Men vi möter upp pappa och sya och åker till gamla lägenheten och börjar lasta in....

Själva flyttningen gick bra och fick fick ut det viktigaste på 2 vändor!!! Eftermiddagen spenderades med att plocka upp det jag hann så man kunde gå inne i lägenheten.

Vid klockan 16 åkte jag till jobbet för att genomföra ett 4 timmars pass, sen så var det sova när jag kom hem...

Inga kommentarer: