onsdag 28 januari 2009

Dessa katter.........

Ibland är det sjukt vad man kan bli förbannad på sina katter. Igår kväll hade Magda och jag lagt oss. Hon hade somnat men jag låg kvar vaken med datorn. Eftersom det har en tendens att bli väldigt tyst på kvällen uppfattar man ljud väldigt bra. Så jag tycktes mig höra något som lät som ett slickande. Tänkte väl att det var någon katt som slickade rent matskålen, men kom i nästa sekund på att det stod en tom glass-skål på bänken. Så jag tar mig upp ur sängen, tassar försiktigt in i köket och tänder lampan och får se Pixie sitta och slicka på det nybakta brödet. Mitt i sitt begånga brott försöker hon att fly men mitt i hoppet ner mot golvet får jag tag på henne, ger henne ett par sprut med vattenflaskan och slänger ut henne i hallen...Och för en gångs skull så tror jag att hon fattade, för hon höll sig undan ett tag även om hon senare försökte fjäska för mig genom att vara gosig men som tur är för henne så är jag inte långsint.

För 1 timme sedan kom jag in från en 50min lång promenad med svärmor och hundar. Nu ska jag inte till stan för nya äventyr.

Inga kommentarer: