torsdag 1 januari 2009

Gott nytt år

Så var det nya året i hamn och ett nytt år av förväntningar att förvänta sig som man kanske inte förväntat sig.
När jag ser tillbaka på det gamla året vilket man inte ska göra så ser jag ett stort framstegsår för min egen del.
I januari slutade jag på peab (inte mitt val) och började på hansabygg och jag var i allmän förvirring i vad jag ville med mitt liv inom arbetsbiten. På hansabygg var jag bara i drygt 2 månader och var riktigt sagt glad för att jag fick sluta, var inget bra ställe och kändes jobbigt att vara där. Istället började på, vad det var tänkt att bli, ett säljarjobb med säte i Malmö men arbetsplats i Kalmar, men efter utbildningen och så kände jag att det blir svårt att livnära sig på det och fick tyvärr sluta, även om det eventuellt kunde gått bra längre fram om jag gett det tid.

Med turen med mig sökte jag ett jobb där jag tidigare jobbat under en sommar och det gav utdelning, fick jobbet direkt...MEN! efter en tid kom jag och min arbetsgivare överens om att det inte var ett arbete för mig eftersom det handlade mycket om enskilt jobb och jag kände mig inte mogen för det (just själva ansvarsbiten och att komma på lösningar). Så blev jag arbetslös på riktigt och då menar jag verkligen det.

Under våren letade jag lite smått efter annonser om Bauhaus jobb eftersom jag visste att det skulle öppna och att dom givetvis behövde folk till platserna. Självklart skickade jag in en ansökan och försökte verkligen att göra mig så intressant som möjligt i min ansökan utan att för den skull ljuga. Detta gav resultat och jag fick komma på en 1:a intervju. Denna gick bra och min arbetsgivare ville ha mig på en 2:a intervju och dom som läser denna blogg vet att jag fick jobbet (dock bara som deltidsanställd nu i början), men överlag har det varit kul de första 3 månaderna och jag har fått mycket extra tid.

Under sommaren fick jag chansen att jobba för ett bemanningsföretag i 3 veckor vilket var välbehövligt. Kul arbetsplats och bra uppgifter. Av någon anledning behövde inte arbetsplatsen mer folk så det blev inget mer jobb.

Sen hoppar vi fram till september då jag hittar en ansökan på arbetsförmedlingens hemsida att en pizzeria sökte ett pizzabud så det kunde va kul tänkte jag och testade, NEJ, några var redan före men han tog mina uppgifter och efter typ 2 veckor ringde han och sa att han ville testa mig och det testet ledde till ett annat jobb.

Sammanfattningsvis under detta år har jag haft/har 7 jobb...inte illa!

Lite annat kul som har hänt under året...Jag har fyllt 22, vi har fått ny lägenhet som vi flyttar in i 2 jan (fredag), jag var på "C Eriksson Solo" i maj, jag var på "Cabaret Cartwright" i april, jag köpte guitar hero III och har blivit bra på det, skrivit 5 låtar och börjat på typ 3, samlat in 3 trilogier: Spiderman-Ocean's & Bourne samt börjat på Alfred Hitchcock samlingen, hunnit ifatt alla Simpsons avsnitt och har nu sett alla 428 sända avsnitt, varit förlovad i 3 år med MAGDA, pusslat ett 1000 bitars pussel på 10 timmar, kommit igång med mitt bloggande, träffat en jätte trevlig vän från GAS-klubben som jag ofta konverserar med, tittat på Lånta fjädrar i Kalmar, gjort min 7:e tatuering, haft körkort i 3 år (nu är det 3½) samt fått leva ett helt år till...

Och en sista gång så kommer filmerna vi såg under 2008: National Treasure - Book of secrets--Sweeny Todd - The Demon barber of Fleet Street--No country for old men--The Bucket list--Indiana Jones och kristalldödskallens rike--Jiddra inte med Zohan--Narnia - Prins Caspian--The Dark knight--WALL-E--Tropic thunder--Quantum of solace--Australia

Inga kommentarer: