onsdag 1 oktober 2008

Sammanfattning

För tillfället jobbar jag på Bauhaus, började igår, men min första riktiga dag blir på lördag. Det stället trivs jag på redan nu och hoppas att det kommer gå bra att "jobba" där med för går det bra det kommer det eventuellt att leda till mer arbete än dom 10 timmar varann helg jag har nu. Så långt är allt bra.
Sedan har jag ett jobb på en pizzeria, inget fel med stället i sig men jag jag tjänar sjukt dåligt och har en månads uppsägning...kanske inget problem MEN!!!!

På onsdag ska jag upp till Stockholm på en anställningsintervju på ett rekryteringsföretag som heter Helpman som rekryterar till bland andra byggföretag. Skulle det vara så att jag får jobbet där blir det jobb från 7-4 mån-fre som nästan alla byggföretag. Pizzajobbet har jag fre-lör från 4-9 vilket betyder att jag ska vara på plats på pizzan när jag slutar på bygget... men ska färdas mellan 2 städer på en sekund. WOW önskar att jag kunde det. I och med att jag har den där förbannade månaden som uppsägning kan jag antagligen inte komma ifrån pizzan då jag önskar.. Så jag hoppas att facket har ett bra svar till mig imorn när jag ringer för att kolla hur jag ska gå till väga. För jag kan inte säga på en intervju att: "Jag kan inte börja jobba förens om en månad för jag måste sluta på det andra"...det funkar inte.

A-kassan har även sagt om JAG säger upp mig från pizzan så riskerar jag att inte få någon ersättning...men om jag inte jobbar där så får jag bättre betalt från A-kassan än från jobbet...
och har jag både Bauhaus och pizzan finns det risk för att det kommer dras för mycket skatt.

Så jag sitter i en jävla liten båt som är på väg att skjunka när som helst. Jag hoppas bara jag hinner komma i land innan den välter.

Inga kommentarer: