tisdag 14 oktober 2008

Ommöblering och "morfar-vakt"

Ojojoj...hade bett Magda väcka mig när hon gick upp idag men det blev så att jag sov en extra timme lite drygt. Gottigt. Erbjöd mig att skjutsa älsklingen till skolan och på vägen hem åkte jag förbi Bauhaus, dels för att köpa en sågklinga till farsan. Och här är det roliga.

Vi sålde en kap/ger såg på bauhaus för 2790:- en jättebra såg med ett bra pris. Så kom cheapy bladet i söndags och dom hade samma såg för 2595:-...vad gjorde jag då? Jo jag tog med mig tidningen till min ac och visade det och han sa att jag skulle lämna bladet i hans fack. Idag när jag var föbi så hade dom ändrat priset på sågen och vi ligger nu på 2590:- alltså 5kr billigare än cheapy. Det är för att vi alltid ska ha lägsta pris mot konkurenter så det känns skönt att kunna bidra lite. Ac:n ringde även och talade om att jag får jobba denna helg och nästkommade. YES. Vill ju jobba mer och mer =))

Vi halv 1 tiden agerade jag taxi åt mormor och skjutsade ner henne till doktorn för att sedan åka hem till morfar och "vakta" honom. Dom känner det som en trygghet när jag är där. Mormor kom hem tidigare än väntat så jag stannade en halvtimme extra för en kopp kaffe och fika.

Eftermiddagen har jag spenderat i gästrummet och möblerat om för fulla muggar. Magda tyckte att rummet känns mindre nu, men jag är nöjd med sätte jag fått det och då är jag inte klar än.

Inga kommentarer: