lördag 9 augusti 2008

Stadsfest...+ annat

Det har varit en bra dag av och till. Regnet har kommit och gått nästan hela dan.

Först skjutsade jag ner Magda till stan för hon skulle dansa magdans med ett par andra.
Själv åkte jag ner något senare där jag träffade mamma, Bosse, Bengt, Hasse & Birgitta. Kollade på ett par danser och efter det var jag & Magda tvungna att äta så vi valde pizzahut (eller vad det heter) på ströget, dom har så goda pizzor och sallad där. På väg därifrån såg vi att Björn Hellberg stod och signerade böcker vid Dillbergska.

Sen skulle jag hämta min kusin på stationen och efter det stod vi kvar på larmtorget en stund för Magdish ville se mer dans...då bestämde jag mig för att gå bort och köpa en bok av Björn (efter att ha kollat med mamma om han skriver bra böcker =) ochh det gjorde han), så jag fick hans bok "Nattvandraren" fint signerad...ska bli kul att påbörja den snart.

Sen var vi hemma och kollade lite på tv, spelade lite och annat skoj för att vid 21-tiden åka till stortorget och kolla på Rongedal och avtackningen av Lånta fjädrar.

Nu sitter jag och skriver de sista raderna för jag börjar bli trött så jag ska krypa till kojs.

Dagens bästa: Stadsfesten...nästa år ska jag vara lite mer intresserad.

3 kommentarer:

Magda sa...

"köpa en bok av Björn (efter att ha kollat om han skriver böcker med mamma =) och det gjorde han)"

Har din mamma och Bjrön skrivit böcker ihop!? =P

Mia sa...

pizza hut? i kalmar? haha skämtar du?! :)

Magda sa...

jag tror att Adam skämtar! men ligger på ströget, där man kan käka buffé. kommer inte på vad det heter...