lördag 16 augusti 2008

Alldeles ny IDÉ

Kom hem precis nyss efter att varit i Mönsterås hela dagen och när jag körde hem var det mörkt ute och då fick jag en jättebra idé hoppas jag. När man får möte ska man blända av när bådas ljus möter varandra...inga lustigheter där...
Men om det är så att man kör bakom en bil som ligger en bit fram...hur vet man då om man bländar den föraren eller inte?? Det satt jag och fuderade på och kom fram till detta.

Alla bilar har ett dimljus som man ska använda när det är dålig sikt, men i mörker kan man ha det som en signal...typ att om en bilist bakom har helljuset på och är för nära och bländar kan man blinka med dimljuset 2 eller 3 gånger så vet man om det...

Så om alla bilister bara vet om detta så underlättar det ju...betydligt...

När jag kom hem väntade på katterna vid dörren...=) och dom hade skött sig jättebra...ingenting som var sönder eller nerrivet eller liknande. Nu ska jag spela en stund sen ska jag lägga mig.

Dagens bästa: Att det var så kul uppe i M-ås

1 kommentar:

Mia sa...

vem hälsade du på i mönsterås?