fredag 15 augusti 2008

Blinkersen sitter på vänster sida

Åhhhhh vad det är störande med människor som sitter i bilar och inte kan använda eller inte vet vart blinkers-spaken. Ett typiskt exempel...Man står och väntar för att köra in i en rondell, från vänster väg kommer det en bil som ska köra in på samma gata som jag står på men blinkar inte höger (i detta fallet) vilket resulterar i att jag först kan köra när den bilen kört in...

Ännu värru är när det kommer en karavan med bilar från vänster varav de första kör förbi mig men en bil mitt i ska svänga av och inte blinkar och man hade hunnit köra emellan.

Sedan har vi ett annat fenomen och det är dom som byter fil lika ofta som man blinkar i princip. Detta jag ska berätta hände också vid en rondell...använd min fina karta som referens =))

Jag sitter i den röda bilen och i den blå sitter det en gammal tant. Jag har för avsikt att köra rakt fram igenom hela rondellen. Vi kör ut från vägen samtidigt. Men vid den lila punkten svänger tanten helt plötsligt in framför mig utan att blinka vilket resulterar i att jag får bromsa. Jaja tänker jag då...men sedan vid den gröna punkten svänger hon tillbaka ut i den andra filen utan att blinka, jag tänker att "Ok då kan jag köra i min fil". Men tror ni att tanten svänger in framför mig en gång till nu vid den rosa punkten och jag får ännu en gång bromsa...

Och det värsta med allt är att man blir så paralyserad att man inte reagerar på att tuta för man tänker direkt att "Men vad gör människan?" det är inget man hjälpa.

Det kan tyckas vara värdsliga småsaker och det är det ju egentligen...men det är ju bra om det kan flyta i trafiken någorlunda bra. Undrar hur många olyckor som egentligen har skett av att man inte blinkat ordentligt...skulle vara kul att veta.

Dagens bästa: Jag struntade i att köpa pizza fast jag var sugen =)

Inga kommentarer: