lördag 9 augusti 2008

Filmen - Batman 2

Precis som jag skrev igår så skulle det komma en liten summering...
Jag hade stora förväntningar på filmen när jag satte mig ner och det vet jag av erfarenhet att man helst inte ska ha, då finns det risk för att man blir besviken...Men blev jag det denna gången kanske några undrar. NEJ, det blev jag inte.
The Dark Knight innehåller alla de där små pusseldelarna som en riktig actionrulle ska ha. Den är snyggt filmad och man sitter på helspänn hel tiden. När 2 timmar och 30 min hade passerat kändes det inte som man suttit så länge. Jag hade ingen tid till att bry mig om det.
Heath Ledger som Joker då. Jag kan bara säga Gryyyyyymt bra. Klart den bästa rollprestationen i filmen. Jag satt bara och väntade på mer.
Men slutligen kommer jag till frågan då: Är det världens bästa film? Enligt IMDB.com så ligger den fortfarande 1:a. Själv har jag sett Nummer 2: Shawshank redemption och Nummer 3: Gudfadern. Men alla skiljer sig på så olika sätt. Så jag låter den frågan vara obesvarad tills vidare.

Men en sak är jag nästan säker på...Vi kommer nog få se 2-3 oscarsnomineringar för filmen.


Januari: National Treasure - Book of secrets
Februari: Sweeny Todd - The Demon barber of Fleet Street
Mars: No country for old men
April: The Bucket list
Maj: Indiana Jones och kristalldödskallens rike
Juni: Jiddra inte med Zohan
Juli: Narnia - Prins Caspian
Augusti: The Dark knight

Inga kommentarer: