tisdag 29 juli 2008

Skärpning

Nu är de typ kväll nummer 3 eller 4 som jag sitter uppe för länge. Imorse resulterade det i att jag somnade om flera gånger men hann samtidigt titta på ett Simpsons avsnitt och skumma igenom dagens tidning innan jag slutligen vaknade lagom tills visaren slog över på 11:00 prick. Tur var väl det för jag skulle ut med Fanny då så det var bara till att kliva upp trött som man var, äta sin frukost och köra bort och promenera hunden.

Sedan kände jag för att det var dags att städa och det behövdes för det var väldigt mycket katt-hårs-tussar överallt, men 1 timme senare var det städat och fint, soffan var ren, mattorna var ohårade, golvet var fint ett tag...Skulle inte hjälpa om jag så städade varenda dag så skulle det vara lika hårigt iallfall.

Vid halv 4 cyklade jag bort för att gå ut med hunden en andra sväng och hon blev lika glad som vanligt när man kommer. Resten av eftermiddagen-kvällen har jag spenderat med filmer och korsord, samt Allsång på skansen. Men nu är det nog på tiden att jag kryper ner så jag inte sover bort hela dagen imorgon.

På återseende....

1 kommentar:

Mia sa...

när ska du börja jobba då?
eller ska du vara hemmaman på heltid? :)