måndag 7 juli 2008

7 juli

Okej...Det är den 7 juli och tänkte att det var på tiden med ett inlägg nu igen.

För 2 veckor sedan började på ett jobb som var genom ett bemanningsföretag och det är sista veckan nu. Jag har varit på den nya vattenverket utanför Vassmolösa som ska rena Kalmars vatten. Byggt väggar och lagt bjälklag + golv...och det ska jag fortsätta med denna veckan!


Förra måndagen var jag och mamma på bio, det var i sista sekunden jag var på juni-filmen (Magda också). Hon skulle gå på "Sex and the City" men några kompisar men vi gick på "Jiddra inte med Zohan". En halv rolig film men som jag hade svårt att ta till mig eftersom jag fick akut magknip + att det satt en massa småglin på typ 10 år som pratade och dividerade om dom skulle gå på toa samtidigt eller inte...

Sedan på fredagen var det dags för juli-filmen och det var den andra Narnia delen vi såg. Inte riktigt samma klass som den förra som kom för 2 år sedan...men den är sevärd och har många snygga effekter och dyligt.

I lördags spelade i fantasigolf på Öland och jag förlorade stort...men det är inte att vinna som är det viktigaste. Och igår var jag och Magda hemma hos mamma & Bosse där vi åt mat och spelade Uno. Dessförinnan hade vi tvättat 5 maskiner tvätt och efteråt städade vi och plockade i ordning rejält i lägenheten, i var riktigt duktiga.

Denna vecka jobbar älsklingen kväll så vi kommer inte att ses så mycket under dagarna. Men det är tur att jag har katterna som sällskap.

Nu ser listan ut enligt följande......

Januari: National Treasure - Book of secrets
Februari: Sweeny Todd - The Demon barber of Fleet Street
Mars: No country for old men
April: The Bucket list
Maj: Indiana Jones och kristalldödskallens rike
Juni: Jiddra inte med Zohan
Juli: Narnia - Prins Caspian

Inga kommentarer: