måndag 28 juli 2008

Ännu en sån där dag

Sitter här nu och försöker sammanfatta för mig själv vad jag egentligen har åstadkommit en dag som denna. Och svaret är simpelt... Ingenting.

Det enda vettiga jag gjort idag var att köpa expressen med Magnus Uggla skivan, näst-sista i samlingen. Och det slog mig en sak som jag tänkt på länge när jag läste expressen (eller aftonbladet) efter alla försidor och insändare och skit så är det nog fan alltid ett uppslag med; mord, misshandel, attentat, faror, våldtäkt eller olyckor. Jag menar, det är alltid de första nyheterna man möts av. Visst är det tragiskt med alla hemska saker som händer men det känns även lite som "Kom med något nytt, vi har läst det förut". Självklart är det viktigt att skriva om det så man får en nyans av den vardagen vi lever i där vi ständigt tickar som små bomber och aldrig riktigt vet när den ska smälla, eller om det är dags när det verkligen ÄR dags. För tänk om alla skulle bli försiktiga och tänka som så att: "Nä jag tänker inte ge mig ut i trafiken varken med bil, cykel eller till fots för jag kan bli påkörd" eller om man skulle säga att "Jag går inte utanför hemmet för det kan komma en knivman och hugga mig" då skulle inte samhället fungera, men rädslan finns nog därinne för många.... om man nu vill kalla det rädsla, för vissa kanske det till och med är fruktan. Visst har man kanske någon gång tänkt någon liknande tanke, men va fan, fast aldrig gjort det till ett beroendeframkallande beteende.
Men det är i dessa lägen jag tänker på ett citat från South Park-filmen (den var oväntad va...använda ett bra citat från South Park) då satan sjunger en sång om sig själv:

"Without evil there can be no good, so it must be good to be evil sometimes."

1 kommentar:

Crille sa...

Jaså, jag tycker det är vansinnigt intressant att läsa de där tio första sidorna om "de gamla vanliga morden osv" :) Det är lite tryggheten med Aftonbladet, man vet EXAKT hur den är upplagd och vad man kommer hitta, vill jag ha roliga historier köper jag en Knasen :) Sen är ju aftonbladet väldigt duktiga på att hitta på saker, men det är en annan femma =)