onsdag 30 juli 2008

My name is Calavera...Manny Calavera

Wow wow wow.... jag säger bara det, Grim Fandango är nog förmodligen ett av de bästa spel som gjorts...iallfall under 90-talet. Har haft det sen det släpptes (1998) typ men när jag var yngre var jag inte lika noggran med skivor som jag är idag så de blev lite repiga...hmm!
Men jag hittade spelet på nätet och beställde hem ett och fick det idag...och det flöt mycket mycket bättre nu när jag hade hela skivor. Körde igenom det igen (de första 75% hade jag kört tidigare så det gick snabbt att köra om det) och avslutade det nu ikväll och det kändes bra.

Ska nu börja arbeta lite grann på ett filmmanus om storyn, för den passar verkligen till film och det är säkert många som inte kört spelet som jag tycker ska ta del av det för det är en häftig "Saga".

Men jag har inte bara spelat idag...har löst en del korsord och sånt idag också. När Magda var på tjejkväll hos morsan kom Bosse med pizza och vi kollade igenom hela Glad Pack på 3 timmar så vi hade de trevligt vi med.

Ser fram emot resten av veckan för den kommer bli intensiv känns det som men ytterligare information kommer under de dagarna det berör.

Laddade ner SKYPE idag så är det någon som vill ringa (hmm vill nån det) så har jag "agatonclemens" som skype-namn.

Och nu till något som förhoppningsvis ska bli återkommande i slutet av varje blogginlägg: DAGENS------> någonting.

Dagens spel: Grim Fandango

Inga kommentarer: