måndag 23 februari 2009

Oscarsgalan 2009

Självklart, självklart, självklart missade jag att det var inatt...hade ju tänkt på det igår morse men mer än så blev det inte. Jag lär nog få leva med det faktum att jag inte kommer att kolla på någon gala live! =(

Men men nu ska jag inte sörja det som varit, snabb som jag är gick jag in på hemsidan för att kolla vilka som vann och lägger här upp min lista igen, men nu med mina rätt!

Film - The Curious case of Benjamin Button
Manlig huvudroll - Sean Penn, Milk
Manlig biroll - Heath Ledger, The Dark knight
Kvinnlig huvudroll - Angelina Jolie, Changeling
Kvinnlig biroll - Penélope Cruz, Vicky Cristina Barcelona
Regi - The Curious case of Benjamin Button
Originalmanus - Milk
Manus efter förlaga - Frost/Nixon
Foto - The Reader
Scenografi - The Curious case of Benjamin Button
Kostym - Australia
Ljud - The Dark knight
Klippning - The Curious case of Benjamin Button
Ljudklippning - The Dark knight
Specialeffekter - Iron man
Makeup - The Curious case of Benjamin Button
Musik skriven för film - Milk
Animerade film - WALL-E

Så detta året hade jag 8 rätt, det ökar åtminstonde.

På denna sida http://www.imdb.com/Sections/Awards/Academy_Awards_USA/2009 kan ni se alla vinnare och nominerade...

Inga kommentarer: