tisdag 17 februari 2009

Bakteriefinger

Klantade mig rätt rejält igår när jag skulle försöka få tag på en av katterna när hon varit olydig. Detta resulterade i att jag fick ett par bett på mina händer och några bett gick in så långt att mitt lillfinger svullnade upp rejält under kvällen. Vid 9 kastade jag in handduken på jobbet och åkte hem eftersom jag kände mig rejält trött och ofokuserad. När jag kommit hem kände jag mig värre och ringde till sjukvårdsrådgivningen som rekomenderade mig att åka till akuten. Väl inne fick jag till slut hjälp och dom rengjorde såren med något bedövningsaktigt medel och ett par sprutor i fingret. Når jag väl fått bedövningen skakade hela kroppen och det var riktigt obehagligt. Och innan det hade doktorn klämt på fingret för att känna av det vilket gjorde att jag la på mig ett par grimascher och blev illamående, det svartnade för ögonen och blev allmänt blek i ansiktet...så onte gjorde det när han klämde. Nu går jag på antibiotika i 1 vecka och har ett stödbandage som håller ihop lill och ringfinger. Men det känns mycket bättre nu!

Inga kommentarer: