lördag 20 september 2008

Livets små funderingar

Satt och tänkte lite grann på en hel del olika saker precis...små saker som man kan dra upp till stora om man är extra petig med hur man säger det...alltså de precist riktiga innebörderna. Som exempel: "Vill ni ha kaffe på maten?", det är en vanlig fras som man hör ofta. "Ja" svarar det flesta och då förväntar man sig att man får en K-O-P-P kaffe vid sidan av mattallriken. Men tänk om man skulle vara så full i fan att man tog kaffekannan, gick fram till matbordet och hällde kaffet på maten. Jag tror inte det skulle uppskattas. Sen har jag ett annat och det är när man säger "Jag ska en nypa luft". Ok för det första måste vi bestämma hur stor en "NYPA" är. När man tar en nypa salt för att krydda maten kan en nypa vara olika stor beroende på vem som tar nypan. Min nypa ser ut på följande sätt då jag sätter tummen och pekfingret mot varandra, för fingrarna mot tex. saltet och klämmer ihop (svårt att förklara) men men. För det andra är det svårt att ta på luft rent fysiskt, vi är ju omgivna av det hela tiden, så att försöka komprimera en liten bit luft i nypan och sen föra in den i munnen känns meningslöst eftersom när du öppnar munnen får du ändå in en mängd ny luft.

Sen har jag en annan sak OT...och det är när man kollar på filmer och "någon" har mixtrat med offrets bilbromsar och de skriker för att det inte går att bromsa...Använd handbromsen...funkar inte den.

Dagens bästa: Bauhaus öppningen känns närmare och närmare och det ska bli sååååååå kul att få börja jobba där!

1 kommentar:

Mia sa...

"hålla hus", "tagit vägen", "hålla låda"