fredag 15 februari 2008

Som lovat...

Jajamän då sitter jag här nyligen hemkommen från bion.
Filmen blev "Sweeny Todd - The Demon barber of Fleet street.

En thrillermusikal med Johnny Depp och Helena Bonham Carter i huvurollerna regisserad av Tim Burton.
Redan innan jag satte mig i stolen hade jag förkunskaper om vad filmen handlade om och att det skulle förekomma avskurna halsar. Ingenting jag har problem med.
Det vilar en snygg bild över hela filmen i mörka toner...men läckra mörka toner.
Insatsen av Depp är som vanligt imponerande och Bonham-Carter gör även en strålande insats.
Eftersom filmen är baserad på en musikal innehåller den givetvis musik, och här har vi ett soundtrack som är värt att belysa, många låtar sitter fortfarande kvar och cd:n är given i hyllan.

Jag hade förväntningar på filmen och den levde upp till dem. Jag är nöjd och det var värt pengarna.

Januari: National Treasure - Book of secrets
Februari: Sweeny Todd - The Demon barber of Fleet Street

.........out.........

2 kommentarer:

Crille sa...

Gött, jag hade tänkt se den nu, jag laddade hem den när jag var hemma men så hann jag inte med det. Kollade några scener, den verkade soft, men jag såg aldrig Sasha Cohen, är han bra i den eller?

Adam sa...

Jadå, först kände jag inte igen han men sen var det uppenbart vem det var. (Det går inte att missa)