fredag 22 februari 2008

Oscars

På söndag är det då dags för oscarsgalan och det är väl tur att den blir av med tanke på manusstrejken. Söndagnatt och jag ska försöka sitta uppe hela natten för det skulle vara kul att se det live och inte få veta vinnarna i nyheterna. För första året har jag tippat vad jag tror att det kommer bli för vinnare i de olika klasserna men det är svårt när man inte sett alla filmer eftersom de inte kommit till sverige en del.
Jag listar inte alla utan bara de största, detta för att inte kunna fuska och säga att jag hade rätt men detta är bara gissningar och det är särskilt svårt att lista "BÄSTA FILM" det måste vara det knepigaste.
Manlig huvudroll-------Daniel Day Lewis i There will be blood
Manlig biroll ------- Javier Bardem i No country for old med
Kvinnlig huvudroll -------Ellen Page i Juno
Kvinnlig biroll ------- Cate Blanchett i I'm not there
Animerade film ------- Rattatouille
Kostym ------- Sweeny Todd
Regi ------- There will be blood
Dokumentär ------- Sicko
Klippning ------- There will be blood
Make-up ------- Pirates
Musik ------- Ratatouille
Bästa låt ------- Enchanted
Film ------- Juno eller There will be blood
Specialeffekter ------- Transformers
Manus efter förlaga ------- Försoning
Manus ------- Juno

Så nu har jag gjort mitt sen återstår det att se om jag hade nått rätt. hehe.

Inga kommentarer: