fredag 14 september 2007

Första-tjing på nya piller

4:e dagen som jag är sjuk...börjar bli tröttsamt.

Kände av det i måndags med klarade mig men på tisdagen slog det till...
åker ner till företagshälsovård och får "klartecken" på att jag är sjuk och ska vara hemma resten av veckan..."jaja" tänkte jag.
Bunkrar upp med tabletter, tabletter, tabletter, näsdukar, vatten, tabletter, näsdukar, lite vatten till och en skön soffhörna.
Och visst jag är snart frisk men fy fan....1 eller 2 dar kan jag väl vara hemma,
men att behöva missa 4 dar för att man är sjuk...NOPE!!!

Därför vill jag att alla forskare med omedelbar verkan uppfinner ett specialpiller som följaktligen gör att man blir frisk direkt eller att man blir temporärt frisk och är sjuk på helgerna....
Mmm mycket bättre, man missar inte jobbet och på helgerna slappar man ändå så vad är det för skillnad?? Inte så mycket tycker jag...

Hursom helst, om det kommer ett piller av sådan klass ska jag skaffa ett livstidslager...då kan jag vara säker på att man inte behöver ligga hemma och glo på Tv eller vila för det börjar bli rejält ensamt och tråkigt att göra sånt...

1 kommentar:

Crille sa...

Är du tokig, vill du hellre jobba än att ha en vecka framför teven? =) Då har du inte jobbat tillräckligt länge :D