söndag 23 september 2007

Cykeln kan aldrig konkurera ut bilen!!!

Så har man varit utan bilen i över en månad och usch vad det börjar kännas som att man har ett handikapp. Jag menar, har man nu haft tillgång till bil i 2 år varenda dag känns det jättetomt. Ska vi ut till svärföräldrarna är det bara att ta sig dit. Behöver man flytta något är det bara att lasta bagaget och köra det dit det ska. Och särskilt som nu när man ska flytta till ny lägenhet och köra alla prylarna.....nä, då ska man förlita sig till familj och vänner och ordna hjälp.
Handikapp som gör det svårt utan bil:

*Man kan inte få med sig lika mycket från affären varje gång
*Man kan inte ta sig vart man vill NÄR man vill
*Man kan inte ta bilen till jobbet på morgonen när det är svinkallt ute.

Tänkte ju köpa ny bil, men det får inte bli än. Vill ju inte ha nån gammal sunkbil. Just nu får man nöja sig med cykeln som är ett relativt bra substitut, för jag har inte så långt till de ställen jag behöver ta mig till.

Men en sak kan jag konstatera...LÄS TITELN!!!

Inga kommentarer: