måndag 15 oktober 2007

Kan inte mer än säga...

...att jag är lite stolt över mig själv. Som dom flesta vet skriver jag en del egna
låtar och det går hyfsat bra...dom blir bara bättre och bättre. So far so good!!
Men dom senaste dagarna eller rättare sagt senaste 2 veckorna har jag arbetat
men vad som kommer att bli den häftigaste (hoppas jag) låten jag gjort.

Vad är det då som kommer göra denna låten mer häftig och speciell än de andra... Hmm.
Låt se. Jag hör och ser framför mig hur låtern ska byggas upp med många, tunga instrument. Mycket trummor och sånt så det blir lite bas och grund...och jag ska banne mig försöka klämma in ett munspelsparti på ett par ställen.
Detta kanske inte är så annorlunda, men det som sticker ut mest är att jag lyckats skriva låten och skapa musiken med endast 3 ackord, något jag trott varit omöjligt även om Bruce Springsteens låt "No surrender" bara har 3 ackord (och säkerligen fler andra låtar).

Så det känns som ett bra steg detta att lyckas med det man trodde var omöjligt!!

Inga kommentarer: