tisdag 19 maj 2009

5/12

Så var då även maj månads biofilm avklarad, och ja! jag vet att det lät som att jag avverkar dom som en slakt på löpande band, men så är icke fallet.

Änglar och demoner med en av mina favoriter Tom Hanks levde upp till (mina) förväntningar iallfall. I och med DaVinci-koden så hade jag förberett mig på att denna skulle vara bättre men jag vet inte vad jag ska säga eller resonera...

SPOILER!!!!

För även om jag gillade upplägget med jord, vind, vatten, eld tema och ett urgammalt sällskap som efter 400 år återvänt, dom feta scenerna från Vatikanstaten och Rom, slutscenen speciellt så var det ändå något som saknades...

END SPOILER!!!!

I DaVinci-koden var det mer upplagt som mystik än denna och det är väl det som drar ner ytterst lite på det...fast å andra sidan ska man inte jämföra dem eftersom det är helt olika teman! så i slutänden kommer jag nog fram till att de är likvärdiga!

Januari: The Curious case of Benjamin Button
Februari: Valkyrie
Mars: Gran Torino
April: Marley and me
Maj: Angels and demons

Inga kommentarer: